Антибіотики та демінералізація емалі

Лікування дітей в ранньому віці з використанням антибіотиків може сприяти демінералізації корінних зубів, як стверджують фінські вчені. В ході дослідження було виявлено, що у дітей у віці до 1 року, які приймали антибіотики групи пеніциліну і макроліда, а також у дітей у віці до 3 років, які приймали антибіотики групи амоксициліну, спостерігається підвищений ризик виникнення дефектів зубної емалі, в порівнянні з дітьми, що не проходили лікування цими препаратами.

Щоб проаналізувати можливий зв’язок між прийомом антибіотиків і демінералізацією емалі, вчені університету Гельсінкі провели огляд порожнини рота школярів 2 і 5 класів. Далі вони зіставили дані огляду з записами медичної карти школярів за перші три роки. В результаті було виявлено, що прийом антибіотиків підвищує ризик демінералізації емалі.

Школярі, що проходили лікування з використанням пеніциліну протягом першого року життя, або амоксициліну протягом перших трьох років, схильні до ризику демінералізації зубної емалі (ймовірність демінералізації відповідно в 2,61 і 2,58 разів вище в порівнянні з контрольною групою). Найбільший ризик демінералізації виявлено у школярів, які брали антибіотики групи макроліда, зокрема еритроміцин і кларитроміцин (ризик демінералізації вище в 4,07 рази в порівнянні з контрольною групою).

Також було виявлено, що у дітей, які перехворіли на отит середнього вуха, ризик демінералізації вище в 2,28 рази в порівнянні з дітьми, які не перенесли це захворювання. Більш того, в результаті порівняльного аналізу виявилося, що кожен додатковий випадок прийому антибіотиків збільшує ймовірність появи демінералізації емалі.

В результаті прийому антибіотиків у дітей може розвинутися дефект емалі, що ушкоджує від 1 до 4 перших корінних молярів і нерідко різців. В результаті підвищується чутливість цих зубів, на них легко утворюється карієс.

Товар додано до порівняння